2012. január 15., vasárnap

Néhány szó magamról és arról, miért is készül ez a blog?

A 2012-es esztendőnek számomra a megújulásról, új lehetőségek megismeréséről, az eddigi életem megváltozatásáról kell szólnia. Eddig eléggé bezárkóztam, kerültem a nyilvánosságot. Most megpróbálok ezen változtatni, ennek első lépése ennek a blognak a létrehozása ami az egyik kedvenc hobbimról, a fényképezésről szól.
Lassan 10 éve foglalkozom a fotózással. Ennek legnagyobb része könnyed kattogtatással telt, vakon bíztam benne, hogy a masina tudja mit csinál, az automata módban készített képek jók. Rengeteg képet készítettem, és tényleg voltak közöttük jól sikerültek is (azért tényleg nem rossz az automata mód  :) ). Azután majdnem két éve, egy iskolai tornateremben tartott rendezvényen az érzékenységet automatáról ISO 100-ra állítottam. Az elkészült képeket átnézve döbbenten láttam, hogy az automatikus érzékenységgel fotózott képekhez képest mennyivel jobbak az ISO 100-as érzékenységgel készültek. Határozott kontúrok, igazi színek voltak a képeken. Ekkor kezdtem tanulmányozni a szakkönyveket, böngészni az Internetet, hogy jobb fotókat tudjak készíteni. Sajna a gyakorlatban csak ritkán kamatoztattam az új ismereteket (lustaság = fél egészség :) , egyebek között ezen is változtatni kell ebben az évben :) ), kevés alkalommal szántam rá magam a fotózásra.
Szeretnék egy olyan oldalt létrehozni, ami talán már a fényképezés gondolatának felmerülésétől segít eligazodni a digitális fotózás világában. Igyekszem úgy megfogalmazni a mondandómat, hogy könnyen érthető legyen, inkább fogalmazva pongyolán, de szemléletesen, mint érthetetlen szakkifejezésekkel dobálózva. Ebből következően a blog elsősorban azoknak szól, akik most kezdik az ismerkedést a fotózással, vagy eddig - hozzám hasonlóan szinte - csak az exponáló gombot használták.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök ennek a blognak!! :))
    Végig is olvasom azonnal az összes bejegyzést! Köszönöm!! ^^

    VálaszTörlés